fredag 7 december 2012

Julavslutning!

Den 17 december kl 18 är det julavslutning. Vi är hemma hos Suzanne som bor i Lillån. Mer exakt vägbeskrivning får man om man söker på henne på eniro eller skriver sin mejladress i kommentarsfältet.

Det är knytis som vanligt, vi planerade lite i måndags angående vad folk ville ta med sig. Detta vet vi:

Ida - ngt chokladigt
Lisa - bröd
Malin - clementiner
Älske - ost
Emilia - must, glögg, mandlar å russin
Camilla - grönsaksröror som funkar som pålägg
Amanda och Lina - soppa
Jonna - bröd
Emma K - saffran- och romsnurror
Karin F - pepparkakor och knäck
Emelie B - pålägg
Kristina - julkex och brie
Emmelie J - mjuk pepparkaka

Ni andra som vill komma kan skriva i en kommentar vad ni tar med er!

Som vanligt är det julklappsbyte vilket innebär att alla som vill vara med på det tar med sig en inslagen julklapp, hemmagjord men behöver inte vara stickad eller virkad utan kan till exempel även vara bakad, eller limmad, eller klistrad:) Så byter vi som haft med oss något med varandra.

Trevlig stickhelg och ses på måndag!

11 kommentarer:

  1. Emma K - Saffran och romsnurror

    SvaraRadera
  2. Karin F pepparkakor och knäck

    SvaraRadera
  3. Hinner tyvärr inte komma, det är på tok för många födelsedagar och jular att fira i december! Önskar er alla en god jul så ses vi 2013! Amanda A

    SvaraRadera
  4. Hinner tyvärr inte komma, det är på tok för många födelsedagar och jular att fira i december! Önskar er alla en god jul så ses vi 2013! Amanda A

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas verkligen att jag är piggare än i måndags och orkar komma. Ser ut som det kan behövas lite mera pålägg så det tar jag med isf.

    /Emelie

    SvaraRadera
  6. Ifall någon tar bilen från stan e jag intresserad av att åka med!

    SvaraRadera
  7. ja, emilia, jag tänkte just höra om någon ville samåka. jag kan ta bil, hämta vid dig? någon mer?
    /ida

    SvaraRadera
  8. Hmm...vad mer behövs. Jag tar med julkex och brie.
    / Kristina

    SvaraRadera
  9. Ida: Bromsplan känns väl lite på väg till Lillån eller? Annars kan jag komma till väster eller annanstans!

    SvaraRadera
  10. Hade för mig att jag bara sa nåt bakat men såg nu att jag sagt lussekatter.. Tur att Emma K tar nåt med saffran eftersom jag har bakat mjuk pepparkaka nu..
    /EmmelieJ

    SvaraRadera
  11. Jag tar också bil men jag är mer osäker på när jag kan åka. bor mitt i stan.

    SvaraRadera