lördag 3 mars 2012

Sydag på norr


Många symaskiner var det idag, detta är inte ens hälften av dem... I bakgrunden dagens yngsta sömmerska som knåpade på en filt med applikationer. 


Främst en body som Anna sytt och som ska pryda Penny,en av stickcaféets många bäbisar framöver. 


En av dagens färdiga in action. Sufflett till fröken Ingrids stadsvagn. 

Vi som sydde var Emilia, Emelie, Anna, Petra, Åsa, Amanda och Jonna. Utöver det på bilderna ritades det mönster, utmanades hjärnor vid konstruktion av små plagg med många detaljer och syddes  på klännings-sew-along. Och så åt vi såklart! 

3 kommentarer:

  1. Vad fina grejor och vad trevligt ni verkar ha haft. Synd att Jag inte hade energin än efter veckans utsvävning i magsjukeland.... Men jag har faktiskt sytt lite här hemma, inspirerad av sydagen! Ses på måndag. Lisa

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt det var! T-L kom igång ännu mer med syandet efter att alla gått och producerade ett gäng minisovsäckar till alla små gosedjur som ville ha och en mössa med kattöron - och efter lite rotande i tygpapperskorgen gjorde hon en slöja till sin giraff i "lappteknik" av alla era slängda tygsnuttar ;) Idag sa hon: "Åh jag önskar att alla var här och sydde idag med!"
    Mina maskiner strular förresten igen - t.o.m den nya, börjar tro att jag är symaskonsinkompetent, men längtar trots detta till nästa sydag ;)

    SvaraRadera
  3. Och appropå sydag, vi kanske ska se om Åsa får till en hemma hos sig typ i april och så kör vi en hemma hos oss i maj och hoppas på fint väder så vi kan sy på verandan! Tror det är flera som gärna vill ha våravslutningsbesök av stickcaféet när det är dags för det så jag kan ju dela med mig av den äran:)

    SvaraRadera