tisdag 29 november 2011

Julavslutning 19/12

Snart är det jul och då är det självklart dags för julavslutning! Som vanligt blir det knytkalas, anmäl i kommentarerna om du kommer och vad du tänker ta med dig för gott. Som vanligt blir det också julklappsbyte, de som vill vara med tar med ett paket med något hemmagjort (handarbetat eller bakat eller annat, allt går bra) och så byter vi med varandra.

När: måndagen den 19:e kl 18
Var: hos Suzanne i Lillån, för närmare adressuppgifter kolla eniro eller lämna mejl i kommentarerna så hör Suzanne av sig


Under avslutningen ska vi tillsammans sticka en halsduk som vi sedan lottar ut.
Ta med en riktigt kort rundsticka i storlek 4.
(eller den storlek du stickar med när det står 4 i mönstret)
Har du knitpro-spetsar så ta med dom och din kortaste kabel.
 


Ingrid bjuder på lite julstämning för att vi ska bli extra peppade. 

22 kommentarer:

  1. Tackar för all julstämmningsuppmuntran jag kan få, så tack Ninni! Ska bli spännande med , jag tvivlar inte ett dugg på att det kommer funka eftersom det är Emelie som har kommit med förslaget. Jag fattar bara inte hur än, men vår "räkna ut" expert kan nog förklara det hela.

    SvaraRadera
  2. å så skoj! återkommer med mitt ätliga bidrag. kanske hinner jag tom komma på ett vanligt stickis innan :)
    /ida

    SvaraRadera
  3. Jag kommer men har med mig Ingrid om det är ok. Hade helt glömt bort att jag lovat hennes far ledigt för julfest på jobbet.

    SvaraRadera
  4. Eller om jag har tur får svärmor vara barnvakt...:)

    SvaraRadera
  5. Ingrid är självklart välkommen men vi har inte hunnit barnsäkra huset ännu så vi får hålla lite koll på henne (tänker på trappan och eluttag).

    SvaraRadera
  6. Jag kommer såklart! Eftersom ingen lagt beslag på sötebrödet än så väljer jag att ta med favorittårtan, som är en chokladig, söt och mäktig sak :-)
    Garnet till halsduken är inhandlat, härligt mjuk babyalpaca silk i blå-gröna toner.

    SvaraRadera
  7. Suzanne: toppen, jag ska kolla med barnvakt men annars tar jag med henne så att jag får komma en liten stund i alla fall. Hon är ju så liten så man måste vara med henne hela tiden ändå så det är inga problem att det inte är barnsäkert. Tar med barnstol till henne så hoppas jag att hon kan sitta och fika en stund så jag får fika och sticka:)

    PS. jag fick ditt sms men har inte lyckats svara än, min telefon är knasig...

    SvaraRadera
  8. Jag kan ta med saffransmuffins med mandelmassa och limefrosting:)

    SvaraRadera
  9. Jag kan ta med bröd.

    SvaraRadera
  10. Som sagt, jag tar med must, ost och gurka!

    SvaraRadera
  11. Jag kan ta med massa mandariner. Vad ska vi ha mer? Min granne malin kommer också med. Vi ahr ju inte stickat på länge men längtar sååå till avslutningen :)

    SvaraRadera
  12. Jag bakar en slags julig rulltårta med apelsinfärskostfyllning.

    SvaraRadera
  13. Jag kommer oxå gärna. Jag bakar hårt tunnbröd, det tar jag med. (får det vara "nyttigheter"?)Tål alla mandel? Brända mandlar kan jag oxå ta med som bara är halvnyttigt...
    Kristina

    SvaraRadera
  14. Klart att det får vara nyttigt Kristina, vi blandar ju upp med lite onyttigheter:-)

    SvaraRadera
  15. jag tyckte mitt förslga var ovanligt nyttigt för att komma från mig :)

    SvaraRadera
  16. Jag trodde inte att jag skulle kunna komma men nu har det blivit ändrade planer så jag kommer gärna. Vad fattas på knytkalaset månntro? Glögg?
    Camilla

    SvaraRadera
  17. Vad trevligt Camilla, jag har lite järnvägsrelaterade frågor till dig. Tror någon skulle fixa glögg, var det Ida?. Men något mer att ha på mackan kanske skinka avokado el dyl. Emilia tar ost och gurka.

    SvaraRadera
  18. Anna: tror att Älske skulle ta med mandariner men det var iofs osäkert om hon skulle komma så om du tar med det så vet vi i alla fall att vi får några:)

    SvaraRadera
  19. Då tar jag med någonslags pålägg som inte är ost eller gurka. Vi ses!
    Camilla

    SvaraRadera
  20. Jag kommer. Får ta med mig Nellie också eftersom hennes pappa inte är hemma som jag hade trott. Hoppas det funkar. Hade tänkt tagit med mandariner men jag kan ta med något annat, typ nötter eller lite julskinka till brödet. Funkar vilket som.

    SvaraRadera
  21. Vad roligt att vi blir så många, jag kommer till 11 vuxna och 3 barn och då har jag inte räknat in Emelie då hon inte har skrivit någonting ännu men jag utgår ifrån att hon också kommer. Vi får ta fram alla stolar vi har!
    Det låter som att det mesta kommer att finnas med till ikväll, både sötsaker och nyttigheter som mandariner, bröd och hårtbröd samt pålägg. Älske och Anna: skulle ni både ta med mandariner så blir det bra också för de brukar gå åt.
    Jag bidrar med kaffe, te, porslinet och lite holländsk decembergodis och skulle det saknas något (vilket jag inte kan tänka mig om jag läser ovanstående) kan jag trolla fram något ur kylskåpet eller skafferiet.

    Det är ingen bebis på väg ännu så som det ser ut kan vi hålla oss till planen att vara hos mig :) Det är lite svårt att läsa numren på vår gata i mörkret men jag ställer fram två marschaller vid infarten så att ni hittar lite lättare (om inte flera grannar har kalas). Det finns en till parkeringsplats på vår infart och sen får man parkera på gatan.

    Ska bli roligt att höra hur många faktiskt hann läsa mitt inlägg, jag skrev det lite sent men ens planering blir lite annorlunda när man är föräldrarledig...

    Ses ikväll!
    //Suzanne

    SvaraRadera
  22. Jag har sett inlägget Suzanne:) Jag kommer utan Ingrid för hennes pappa fick ändrat datum för julfesten. Ses!

    SvaraRadera