torsdag 18 augusti 2011

Sydag(s)!

Lördagen den 27/8 är det dags för sydag igen. Denna gång hemma hos Jonna på landet. Temat för dagen är klänningar men man är såklart fri att sy vad man vill som vanligt. Värdinnan har planer på kvällen så förslagsvis syr vi ungefär från tio till sådär klockan tre-ich med en lunchpaus i mitten och kanske lite fika också.

Jag kokar ihop någon sorts pastasallad eller liknande. Hojta om ev allergier etc. Skriv i kommentarerna om ni kommer så jag vet hur mycket mat som ska göras!




Det här klänningen har jag beställt mönster till och ska försöka sy....

Välkomna önskar Jonna

7 kommentarer:

  1. Tjoho, jag kommer! Passar perfekt med tiden, jag ska med ett tåg vid fyra. Det blir klänningssömmnad för mej också, ska förbättra mönstret till midsommarklännignen så kanske jag vågar sätta saxen i linnetyget sen.

    SvaraRadera
  2. Gött. Jag ska försöka driva igenom att borden vi har på altan ska ta omvägen via vardagsrummet innan vi ställer undan dem för vintern så att vi har tillklippningsyta. Lite svårt att hållas på golvet när det är större grejer som ska sys.

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas jag kan komma, Magnus ska springa ett lopp i Östansjö, så jag får försöka tigga till mig barnvakt :/

    SvaraRadera
  4. Hmm, ingen mera som kommer? Jag har ingen bil så jag har svårt att ta mej ut själv... tyvärr. Ska klura på en lösning, kanske involverar att ta med syster.

    SvaraRadera
  5. Tjoho! Jag kommer! Mormor får va barnvakt.

    Du behöver inte fixa fika Jonna, du äter ju inte själv. Jag kanske kan ta med nån frukt istället? Vi har massor med äpplen och kanske plommon (om de har hunnit mogna lite mer).

    SvaraRadera
  6. Kul att det löste sig Anna! Om du tar med lite frukt så fixar jag lite så kan vi ju äta fruktsallad:) Det är ju nästan som fika i alla fall...

    SvaraRadera
  7. Roligt att ni kommer! Blir det med eller utan syster Emelie? Visst är det vegetariskt som gäller Anna?

    SvaraRadera