torsdag 12 maj 2011

Veckans intervju


Jonna, 30 år, föräldraledig dietist från Örebro

Hur länge har du stickat? Sen lågstadiet eller innan, jag minns inte riktigt.

Vad är så bra med att träffas och sticka på café? Trevligt, gott och inspirerande.

Vad stickar du helst? Sånt som går fort och blir fint.

Vilken är din drömstickning, vad skulle du vilja sticka? Om jag orkade skulle jag vilja sticka en riktigt stor sjal med mycket mönster och tunt garn. Men det lär inte hända. 

Följer du mönster? Nej, ibland försöker jag men ger oftast upp eftersom mönstret ändå sällan är precis som man vill ha det. 

Bästa stickningen? En mössa med spetsmönster som jag gjorde i flera varianter, snabb, enkel och fin:)

Sämsta stickningen? En grön tröja där garnet tog slut när det bara var kragen kvar och det inte gick att få tag på mer i hela landet eftersom det slutat tillverkas. 

Pysslar du i övrigt? Ja med det mesta när andan faller på. Just nu mest med symaskinen, mycket barnkläder men även annat. 

Favoritfärg? Grönt, eller egentligen gillar jag alla färger nästan. Huvudsaken är att det är färg. 

Favoritgarn? Är ingen riktig garnnörd men gillar Malabrigo worsed skarpt. Mjukt, skönt att sticka med och inte för tunt. 

Bloggar på: Sköna höna



Fem snabba:

Aviga eller räta
Rundstickor eller raka stickor
Strumpstickor eller Magic loop (har jag aldrig förstått hur man gör)
Ull eller bomull
Sticka eller virka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar