tisdag 8 juni 2010

Sommaravslutning!

Visserligen är det ett par gånger kvar innan vi tar paus för sommaren men för alla som gillar att planera kommer här information om den numera etablerade traditionen med terminsavslutning hemma hos någon.

Så till de praktiska detaljerna:

Var: Hemma hos Jonna, typ 2 mil norr om stan.

När: Måndagen den 21 juni klockan 18 och så slutar vi väl typ som vanligt.

Hur: Vi får ordna med samåkning och så kör vi knytkalas. Ida har redan bestämt sig för att baka chokladkladdkaka och Emilia vill gärna äta cheeskake av en smak som nu har flytt mitt minne men inte baka den själv;) Lämpligen styr vi upp det på stickningen framöver och i kommentarsfältet nedan.

Vem: Alla som vill förstås! Och så säkerligen ett eller annat barn som behöver omsorg av ett eller annat slag. Hushållet kan till och med erbjuda en barnstol speciellt avsedd för gästande småknodd.

Sen: Tar vi paus med måndagsstickningen men förhoppningsvis får vi till en eller annan spontanstickning innan vi kör igång igen. Om jag inte minns fel så kom vi överens om att den 16 augusti kunde vara ett lämpligt datum att köra igång igen.






Såhär trevligt hade vi förra gången!

Ps. Även om det är sommar så stickar vi ju och man får gärna mejla bilder på färdiga objekt till mig eller Emilia så kan vi lägga upp dem på bloggen för att hålla inspirationen vid liv;) (jonna.k.andersson@gmail.com och info@vinkelpudding.se är adresserna)

4 kommentarer:

  1. attans attans, jag som var så sugen på att baka något gott! vi är i Spanien då =(

    SvaraRadera
  2. Blåbärssmak - på cheesecaken alltså :) Men jag kan ju faktiskt göra den själv...och ta med ost och gurka, för jag antar att vi tänker oss nån sorts "nyttig" fika också?!

    SvaraRadera
  3. Inte meningen Anna, tyckte vi såg så söta och idylliska ut:)

    Sammanfattning av läget:

    Anna (och Elsa) tar bil

    Älske tar bil

    Malin (och Singo) tar bil

    Diverse platser är tingade, fyll på nedan.

    Malin bakar bröd
    Anna tar med digestivekex och marmelad och brieost
    Älske (?) gör en rabarberpaj
    Emilia tar med ost och gurka
    Jonna fixar kaffe, te, mjölk etc
    Emelie tar med skinka
    Ida gör chokladkladdkaka
    Sen kommer jag inte ihåg mer så fyll på...

    SvaraRadera