tisdag 25 augusti 2009

Garnbytardags



Alla har vi väl någon gång haft ett sånt där garn som bara ligger och stirrar på oss från sin plats längst ner i påsen/korgen/lådan. Som det egentligen inte är något fel på men som inte har blivit använt. Kanske passade det inte till just det det var tänkt till eller så tröt motivationen av någon annan anledning. Ett helt ok garn som någon annan kanske kan uppskatta istället?

Så varför inte byta, gammal bortglömd inspiration kanske kan bli ny om någon annan får hålla i stickorna. Vi tänker såhär. Ta med (om du vill) något garn som du har liggandes hemma. Det behöver inte vara ett helt nystan utan typ så mycket att det går att göra något av bara. Sen lägger vi i en hög och drar lott och väljer. Eftersom de flesta av oss inte är så förtjusta i akrylgarn så tänkte vi att vi håller oss till naturmaterial. Har du fler garn så ta med fler och du får välja flera gånger.

Självklart är detta helt frivilligt och man är såklart välkommen även utan garn om man inte har något man vill byta bort just för tillfället. Själv har jag ett turkosblått garn i sarisilke från yllotyll som jag hoppas bli av med. Det såg fantastiskt ut och jag hade stora förhoppningar men får inte till det alls.

Så vi ses på måndag:)

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag är en 17-årig tjej från Karlskoga som undrar om det är okej att bara droppa in någon måndag? Känner mig så ensam när jag sitter ensam hemma och stickar, inte många i min ålder som pysslar med det heller så jag får aldrig en chans att prata om det. :)

    SvaraRadera